Az Üzlet Kaméleonja
Mert az erősebb kutya ballag el a csonttal...

MENÜ

A piac negatív kereskedelmi állapotban van, ha a terméket a piac jelentős része elutasítja, esetleg fizet is érte, hogy elkerülje. Ilyenkor az a feladatunk, hogy elemezzük, a piac miért utasítja el a terméket, hogy megváltoztathatóak-e a piacot jellemző hiedelmek és attitűdök olyan programmal, amelynek módszere lehet a termék újratervezése, az alacsonyabb ár, vagy a bizalomerősítés.

Nincs kereslet akkor, ha a célfogyasztók a terméket érdektelenséggel, közönnyel fogadják. Feladatunk itt megtalálni azt a módot, ahogyan a termék előnyei összeköthetőek a személy természetes szükségleteivel és érdekeivel.

Látens keresletről beszélünk, amikor a fogyasztónak olyan szükséglete van, amit egyetlen piacon lévő termék sem tud kielégíteni. Ebben az esetben feladat felmérni a potenciális piac méretet, és kifejleszteni a keresletet ténylegesen kielégítő termékeket és szolgáltatásokat.

Előbb, vagy utóbb minden vállalkozásnak számolnia kell azzal, hogy a kereslet az egyik, vagy akár több terméke iránt is visszaesik. Ilyenkor elemeznünk kell a hanyatlás okát, és ki kell derítenünk azt: a kereslet újraéleszthető-e, ha pl. új célpiacokat találunk, megváltoztatjuk a termék jellemzőit, vagy hatékonyabb kommunikációt alakítunk ki. A termék kreatív, újragondolt piacra vitelével vissza kell fordítanunk a kereslet csökkenését.

Számos vállalkozás olyan kereslettel áll szemben, amely évszakonként, naponként, vagy akár óránként is változik, és ez a kapacitások kihasználatlanságához, vagy éppen túltermeléséhez vezet. Ennek áthidalása a rugalmas ármegállapítással, promóciókkal és egyéb ösztönzőkkel megtalálni a módot arra, hogy a kereslet időbeli szórását megváltoztassuk.

Ha teljes kereslettel találkozunk a piacon, teljes mértékben elégedettek vagyunk üzleti tevékenységünk mértékével. Bármilyen hihetetlen is, de feladatunk még ebben az esetben is van, hiszen a fogyasztói preferenciák változása és a fokozódó konkurencia mellett is fenn kell tudnunk tartani a meglévő keresleti szintet. Meg kell tartanunk, vagy javítanunk a meglévő minőségi szintet, és a saját munkánk ellenőrzéséhez folyamatosan mérni kell a fogyasztóink elégedettségének mértékét.

Néha nagyobb kereslettel találkozunk, mint amit szeretnénk, vagy amit egyáltalán kezelni tudunk. Ekkor meg kell keresnünk a megoldást a kereslet átmeneti, vagy tartós csökkentésére, de nem annak teljes megszüntetésére. A kereslet egészét kell megpróbálnunk visszafogni, és olyan lépéseket bevezetni, mint az árak emelése, vagy a promóció és szolgáltatások csökkentése. De megpróbálhatjuk csökkenteni a keresletet a piac azon részein, ahol kisebb a nyereség, vagy kevésbé van szükség szolgáltatásokra.

Végezetül szót kell ejtenünk a nem kívánt keresletről is. A piacok háborújában, bár etikátlan lépés, de pl. a konkurencia termékeinek fogyasztásának megakadályozását célzó, szervezett ellenlépések megtételéről van itt szó. ha úgy döntünk, ezt a taktikai lépést választjuk, akkor az a feladatunk, hogy az ilyen cikkekre vágyó embereket vásárlási szándékuk elhagyására késztessük. E cél elérésnek az eszközei lehetnek, pl: az aggodalmat keltő kommunikáció, vagy a termék beszerzésének megnehezítése.

Szavazás

Önnek jelent-e segítséget ez az oldal?
Egyáltalán nem, mert nem értelmezhető a leírás.
Áh, hiszen ezzel már tisztában vagyok, részleteiben én magam is alkalmazom
Igyekszem beépíteni stratégiai elképzeléseimbe az olvasottakat
Jelentősen megkönnyíti irányítási, tervezési munkámat
Maximálisan nem értek egyet a leírtakkal, sőt ellenszenvet váltott ki belőlem.
Asztali nézet